lördag 1 februari 2014

Sköna lördag

Idag har det känts som jag gjort så många roliga saker. Efter en lugn skön morgon med lite Briotågbanebygge kände jag att det kunde var trevligt att springa lite på vårt löpband. Första gången jag sprang var i torsdags då blev det 20 min löpning och jag kom 2 km. Ok inget man vinner några stora segrar med, men en seger för mig att komma igång med lite träning igen. Dagen löpning blev 22 min och jag kom 2,3 km, mitt mål var att springa lite längre tid än förra gången och så blev det.
Efter det gick jag och de två yngsta barnen ut i snön som för dagen var kramig. Det blev snögubbe, snölykta och pulkaåkning innan tårna blev för kalla och vi var tvungna att gå hem igen.

Efter lunchen åkte jag och äldsta sonen iväg på konsert med Norrköpings symfoniorkester (SON)  och musikgymnasiet. "KolliSON" hette det och det var en salig blandning av klassiskt, pop, rock och schlager. Mycket, mycket bra och många, många minnen från min egen tid på musikgymnasiet. Det är också dit äldste sonen kommer söka nu när han slutar nian. Vi håller tummarna för att det ska gå vägen. Sedan avslutades dagen givetvis med Melodifestivalen, lite roligt att den cirkusen är igång igen. 
Som sagt en skön o rolig lördag!
Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar