tisdag 21 januari 2014

Januari börjar året!

För ett tag sedan sa en av mina vänner att januari är en sådan lång och tung månad. Veckorna efter jul-och nyårshelgen brukar kallas oxveckorna.......men NEJ! Så kan det väl inte vara.....

Det kan ju hända att jag är lite "partisk" eftersom jag fyller år i januari, men jag kan inte annat än att tycka om även denna månad. Och nu när allt är vintrigt och vitt och kölden nyper en i näsan då njuter jag i fulla drag, speciellt en dag som den här, när solen lyser och man kan ana att den börjar kämpa sig lite högre upp för varje dag.

Under den snölösa ledigheten över jul och nyår var det ju stört omöjligt att motivera sig till att sticka näsan utanför dörren. Gå ut och gunga och gräva i sandlådan var inget lockande alls, men nu längtar jag ut och luften är så frisk och skön att andas.

Men jag har ett annat favoritvinterväder också...SNÖSTORM eller kanske inte storm, men när det vräker ner snö och allt bara är vitt, vitt, vitt....jag njuter, framför allt inomhus, men sen är det lite spännande att köra bil i sådant väder också....GALEN? Ja antagligen, men sådan är jag.
Take it or leave it!
 Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar