tisdag 22 oktober 2013

Klädbytardag, säkringar, bio & några släktingar

Nu när jag sitter här och tänker tillbaka på helgen som gick så förundras jag över hur mycket som hände. För det första så anordnade vi en klädbytardag i kyrkan så mellan 9-15 var jag där och hjälpte till. Tänk så mycket kläder det fanns, mycket såldes, men mycket fick följa med tillbaka hem igen. I samband med klädbytardagen erbjuder vi också porträttfotografering. I år hoppade vi över dagisfotograferingen och tog med dottern till vår duktiga fotograf i kyrkan istället. Lite sammanbiten var hon men med hjälp av en gunghäst tinade hon upp. Även Isak som fått en ny cool skjorta ville gärna passa på att ta några bilder :-)


Sedan var det skönt att komma hem och bara lägga sig på soffan. När vi senare skulle ta fram glass ur frysen så slår jordfelsbrytaren av......kyl, frys och värmepump tystnade. Efter att den slagit ifrån fler gånger lyckas vi lokalisera felet till avloppspumpen, bara att hålla sig ett tag innan vi fått tag på någon som kunde komma och titta på den kl. 18 en lördag kväll...... Men det fanns jourgubbar på kommunen för sådant så de kom hit och bytte ut pumpen, efter att de fått tillkalla en slamsugbil och så....men kl. 20 var det fixat, SKÖNT!
Det tråkiga kom på söndagen när diskmaskinen gav upp eller iallafall började indikera att översvämmningsskyddet slagit på. Så nu är det handdisk som gäller tills reparatören kommer på torsdag....ingen jour där inte!

Men trevligheter hanns med också, Isak och jag gick på bio LasseMajas detektivbyrå och så fick vi besök av barnens kusiner och deras farbror. Så det blev en mysig avslutning på helgen trots allt.

Kram o hej Karin

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ja du vad gör man när tekniken krånglar? Lika bra att sätta sig å rulla tummarna tills förstärkning kommer. Vi bytte vår diskmaskin för ett tag sedan och maken till dålig en har jag väl aldrig skådat! Den fylls på ett kick( alldeles för tidigt i förhållande till vad den gamla klarade av) och sedan är det jättemånga av våra saker som plötsligt inte går in i maskinen utan dessa måste vi ändå handdiska. Så tråkigt!!!

    Jättefina korten blev! Han ser verkligen nöjd ut i sitt nya klädesplagg! Och lilltjejen matchade ju bilen så precis, söt och snyggt!

    TACK så mycket för dina snälla ord! Jag känner mig bättre idag men är så himla trött! Jag lovar att ta det lugnt!

    Ps. Dottern har sett den filmen med farmor och hon tyckte att den var bra. Härligt att släkten finns när vi andra i familjen inte kan följa med!

    Kram på dig och hoppas att du får en härlig alla helgons helg!
    Veronica

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det blev mys och trevligheter också. Teknikstrul av alla de slag är så irriterande tycker jag.
    Kram Maria

    SvaraRadera