tisdag 15 oktober 2013

"Idag dör sommaren....

och det berör mig inte det minsta.
Träden är nakna precis som min själ
Du vet vem jag är "

Så lyder en del av en sång som jag tycker väldigt mycket om. Sången heter Höst och beskriver på ett sådant bra sätt den där känslan jag får på hösten och som jag tycker så mycket om.

Flera gånger när jag åkt på mina skjutsrundor senaste tiden har jag tänkt tanken att oktober är nog min favorit månad, i alla fall favorit-höstmånad. Och döm om min förvåning när jag härom kvällen satt och läste igenom mina blogginlägg från oktober 2012, där har jag också skrivit att oktober är min favorit bland höstmånaderna. Så då kan man väl nästan slå fast att det är så.

När jag och dottern var ute i trädgården och fick lite friskluft förra veckan hittade jag de här fina men farliga svamparna på vår gräsmatta.....säga vad man vill med de är allt ståtliga med sina röda hattar med vita prickar. Dottern var inte så intresserad av svamparna, hon ville bara sitta och åka runt i skottkärran.



Sången jag refererade till i början kommer från en skiva som heter "För hans skull" med Liza Hedström, som numer heter Liza Lundkvist. Skivan är från 1993 men den är väldigt bra med flera fina sånger som berör.
Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar