lördag 9 februari 2013

Insnöad....på gradiner

Tänk vad man kan bli insnöad inte bara av allt det vita som ramlar ner från himlen utan också i tanken. Efter jul ville jag ha nya fräscha gardiner i köket. Jag gick till tygaffären och föll såklart för ett rosa/lila tyg med vita prickar.......sen var frågan om det skulle bli för mycket att ha det i alla fönster i köket? Jag valde därför att ta ett annat tyg också, ett väldigt fint med stora blommor och i matchande färger. Gardinerna blev sydda och öljetter i tryckta...det blev så fint!
Men så hängde jag upp dem.....och sovrumskänslan infann sig omedelbart. Kanske för att det var mörkt ute? Var det lampan...jag provade en annan och en annan till, nej det blev inte bättre. Jag byte krukväxt...! Nej då inte det heller hjälpte.
Jag gav den tid, det kanske bara var en vanesak. Nästan en månad fick den, sedan gav jag upp. Jag återvände till tygaffären och köpte mer prickigt (var väldigt nöjd med gardinen vid "diskbänksfönstret")
Så fick det bli...fram med symaskinen och öljetterna igen och se där nu har jag fått tillbaka mitt kök igen. Skönt att slippa sitta och reta sig varje måltid.
Vad hände med de blommiga gardinerna då? Jo de är ju superfina så jag ville gärna ha dem någonstans. Det fick bli fönstret i arbetsrummet...där passar de perfekt och ingen sovrumskänsla där inte...konstigt!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar