måndag 14 januari 2013

Trettioelva!

Idag var det födelsedag här i huset, ingen mindre än jag själv som blev ett år äldre! Undrar om man alltid kommer tycka att det är roligt att fylla år? Än så länge tycker iallafall jag att det är trevligt.

Den här födelsedagen blev lite annorlunda än den brukar. Eftersom äldsta sonen skulle iväg på skidresa med skolan vääääädigt tidigt på morgonen (kl. 05.00 ringde klockan), så sa jag att de gärna fick komma och uppvakta antingen söndag- eller tisdag morgon. Det blev söndag!! Skönsång av min egen "manskvartett", paket och frukost på sängen är aldrig fel. Sedan bar det av till kyrkan där jag var med som ledare på vår söndagsskola, Äventyret. Efter gudstjänsten skulle det vara kyrkkaffe i olika hem så vi fick med oss två lite yngre par hem. MYSIGT! Och mysigheterna fortsatte med restaurangbesök och därefter uppkrupen i soffan med stickning, film och tänd brasa. Så det kändes som att det var en riktigt bra födelsedag! Idag kom mina föräldrar, svärföräldrar och min svägerska med sina fyra barn på eftermiddagsfika. Kändes som ett väldigt lagom firande så här året efter storfirandet.

Men så var det ju den där eviga frågan inför varje födelsedag........ska vi slänga ut granen eller ha den kvar????
Dagen efter tjugondagknut.....när jag var liten och bodde hemma så hade vi som tradition att ta ett kort på mig hållandes tårtan framför granen, då var det otänkbart att den skulle slängas ut innan 14/1!
Hur blev det då? Jo, den står kvar, om än lite slokande och MYCKET barrande. När jag städade bort det mesta av julen kom jag på att vi inte haft några gäster här över jul och nyår.....så det fick avgöra, julgranen står fortfarande grön och grann (eller kanske inte så grann längre, mest trött) i stugan, men i morgon åker den ut!!

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott vännen! Tog mannen något kort på dig nu då när du stod med tårtan framför granen...#ler# min lillebror har sin födelsedag den 16 och när vi var små så hade vi julgransraskning på hans dag men det var då det....

    Uppvaktning av familjen är nog egentligen mysigast tycker jag. Det är så fint när ens barn sjunger för en.

    Hoppas att du får en härlig onsdag.
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera