tisdag 22 januari 2013

Härliga vinter!

Nu har vintern tagit tag ett järngrepp om vårt land och jag njuter...nästan hela tiden. Det finns två sorters vinterväder jag älskar. Det ena är när det vräker ner snö, som det gjorde här förra veckan. Jag kunde inte låta bli att gå en liten promenad med dottern i pulka mitt i värsta "snökaoset". Trots att vi bara var ute i c:a 40 minuter såg vi ut som snögubbar när vi kom in, både jag, Linnéa och vår katt Zingo som följde oss hack i häl.  Härligt!!
Sedan blev det ju kallt, riktigt kallt, -21 var det här när vi vaknade i lördags morse. Det var en strålande vacker vinterdag och jag kunde inte låta bli att ta med dottern ut på en långpromenad, den här gången nerbäddad i vagnen. Och trots att det var runt -15 grader kändes det inte kallt....jag älskar det!!
Men så finns ju de där dagarna när det är grått, fuktigt och runt -4 grader. Då kryper kylan in i märg och ben och det är nästan omöjligt att bli varm, de vinterdagarna är inte lika mysiga om man nu måste ge sig ut. Hoppas nu att vintern fortsätter sig att visa sig från sin bästa sida några dagar till....solljuset gör gott i själ och hjärta!

Kram Karin


1 kommentar:

  1. Jaaa!!! Mer solsken är välkommet!!! :) Vackra vintriga bilder du bjuder på.

    Tack, fint att kunna vända ditt seende på tulpaner :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera