torsdag 3 januari 2013

2013 - redan tre dagar gammalt!

Och så började det nya året med en trevlig nyårsfest hos goda vänner. De bjöd på Nepalesisk mat, bad i vedeldad badtunna, frågesport och många skratt. Det blev tidig morgon innan vi kom i säng, men inte lika tidig som äldsta sonen som inte kom hem förrän kl. 7. Skönt att veta var han var och att man kan lita på honom och hans vänner. Jag tänkte att han kanske skulle sova till kl.14 innan jag väckte honom, men kl 13 kom han uppfarande och skulle iväg med samma kompisar och åka skridskor.....ja, ja :-)
Själv sov jag ganska länge och låg kvar och drog mig ett tag. Innan jag gick upp lyckades dottern kasta sig bakåt (hon blev väl sur för något) och landade med sitt bakhuvud rakt på mitt kindben, straxt under ögat. Aj, aj, aj!! Dagen före julafton lyckades hon på samma sätt knocka mig rakt på näsbenet och även en av storebröderna har fått en rejäl smäll rakt på munnen....dålig ovana det där att kasta sig bakåt.

Dagen förlöpte sedan i slöhetens tecken med mysbyxor, pizza, promenad och Mariokart.

På onsdagsmorgonen när jag såg mig själv i spegeln var det ingen vacker syn, det brukar det kanske inte vara just på morgonen. Men det visade sig att det ömmande kindbenet nu beslutat sig för att bli en blåröd blåtira under ögat  :(  Och jag som skulle ut och mellandagsrea-shoppa......
Jag gav mig iväg trots allt och skulle nästan kunna påstå att jag gav uttrycket "shop til you drop" ett ansikte, ett med blåtira och allt.
Så här "vacker" var jag idag,
mer röd än blå.
Kram Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar