tisdag 11 december 2012

Lite bak

Idag blev iallafall några kakor bakade inför kommande 1-års kalas och helger. Men varför blir det aldrig som i de fina baktidningarna och kakböckerna? Pärlsockerkringlorna  blev nog till o med bättre än de brukar, men jag måste lära mig att hålla mig till sorter jag klarar av.

 Det var tänkt att bli sådana här fina Napoleonhattar som jag hittade i en tidning. Degen gick ihop fint och det gick bra att kavla ut den och även att ta ut rundor, men när jag skulle knipa ihop dem i en trekant....då sprack det och föll isär :(  Istället gjorde jag en variant av de rundor jag tagit ut och i resten av degen hackade jag i choklad. Ja, ja de går nog också att plocka fram till något julfika någon gång.


På eftermiddagen kokade jag knäck och kola. Kolorna hälde jag upp i fina små hjärtformade aluminiumformar som jag köpt på Lagerhaus. Det funkade bra och det var skönt att slippa skära i bitar och slå in i papper. Juligt och fint också!


Kram Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar