tisdag 4 december 2012

Jag hinner nog...

Tjugodagar kvar!
...att göra det där också. Så typiskt mig!

Hörde en gång om någon som hade varit i ett afrikanskt land där de tyckte att vi i "västvärlden" var konstiga som pratar om att tiden går. Där sa de att att tiden kommer.
Och så kan det faktiskt kännas ibland, att tiden kommer och att man får en massa gjort och ändå hinner man det där andra också som jag tänkt på så länge. Lite så var det i dag, även om det nog blev ett projekt för mycket vilket resulterade i att det körde ihop sig i slutändan.

Jag hade redan i lördags tänkt att jag skulle baka några pepparkaksmuffins som jag precis fått receptet på. Det hanns inte med då, men idag tog jag tag i saken. Som garnering uppepå muffinsen skulle man ha det här finfina strösslet köpt på Lagerhaus. Snabbt och enkelt var det även om toppingen flöt ut och inte alls blev som det var tänkt.


 En anledning till att jag bakade muffinsen var att min mamma fyller år idag och vi skulle dit på eftermiddagen för att fira henne. Till det kalaset hade jag köpt ett fint kakfat som min svägerska gjort av gamla tallrikar.....man vill ju inte komma med ett tomt kakfat så jag piffade till det lite och slog in det i cellofan.
Kakfat finns att köpa här på Garden på Vischan
Så långt allt väl! Sedan blev det matlagning och lite fix med tvätt och i den vevan fick jag för mig att jag skulle sy ett par byxor till lillan som hon kunde ha på kalaset. Fram med mönster och tyger. Fick göra ett uppehåll för att hämta yngste sonen på skolan, men sedan hem och när äldste sonens lusselinne var struket åkte symaskinen fram och på ungefär en halvtimme var byxorna klara. Problemet var bara att vi då hade fem minuter på oss att byta om, bylsa på sig vinterkläder, se till att få med sig allt, inte glömma presenten och sopa fram en totalt översnöad bil, innan vi skulle hämta mellan sonen och åka vidare till mormor. Att sedan den sonen hade försvunnit iväg med sina kompisar för att ha snöbollskrig är en annan historia.
Nu börjar det bli hög tid att komma i säng efter en effektiv och intensiv dag!!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar