måndag 3 december 2012

Adventstid kom till mitt ensamma hus...

....jag tänder i staken ett sparat ljus.

Det har redan hunnit bli 3 december och idag vaknade vi till ett riktigt djupfrystlandskap.
 -14 stod det på temometern brrrr....
Det har varit en riktigt mysig helg med diverse pyssel som bakning av saffransbröd och fixande av adventsljsstake. Redan i fredags åkte julgardiner och ljusstakar upp i köket....kanske i tidigaste laget, men varför inte hänga på när julstämningen tränger sig på.








Köpte i år en ny sorts julstjärna som hette Signe. Den skulle vara lite tåligare vilket vore bra eftersom jag inte brukar lyckas hålla liv i julstjärnorna här i fönstren över diskbänken....kan hända att det är lite dragit där eller jag vet inte. Kan vara värt att prova iallafall.

Första ljuset tändes också på söndagsmorgonen och sedan bar det av till kyrkan för adventsgudstjänst med alla de traditionella adventssångerna. Dottern somnade i min famn straxt innan predikan och vaknade lagom till Otto Olssons "Advent" och under den avslutande psalmen "Hosianna Davids son" tittade hon stint på storebror David.....var det honom sången handlade om??




Kram Karin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar