måndag 26 november 2012

Hurra!

I somras bestämde jag att när skolan börjar, den 20 augusti, ska jag börja min resa neråt på viktkurvan. Lillan hade hunnit bli åtta månader och jag slutade amma i samma veva, så nu kändes det som att det verkligen var dags att komma tillbaka till vikten jag hade innan jag blev gravid. Det var inte jättemånga kilon som skulle bort, men tillräckligt många för att ta tag i det seriöst. Sagt och gjort, jag återupptog ett gammalt medlemskap hos Viktväktarna on line och körde igång. Minst 8 kg var målet, men gärna 10....

Och nu idag, 3 månader senare, sprängde jag 10 kg vallen :-)

Jag var ganska förvånad eftersom jag inte alls tänkte bantning när vi var på vår resa (vågade inte väga mig när vi kom hem utan väntade en vecka). Och förra veckan blev det lite extra fikande och inte så mycket orka att räkna poäng, ändå hade jag gått ner 0,8 kg!
Så nu har jag rest tillbaka ner till utgångsläget.....det är så skönt och jag måste säga att Viktväktarna verkligen har en metod som tilltalar mig. Man kan i princip äta vad man vill, men man lär sig att göra smarta val.
Nu skulle jag bara vilja bli av med putmagen, så det är väl ännu mer träning som gäller. Magen har ju blivit rejält uttöjd av fyra graviditeter och stora bebisar har det varit varje gång: 3910g, 4410g, 4010g, 3735g.


Ja, ja,  jag vet att det är i-landsproblem....men jag vill må bra och det gör jag nu  :-)

Kram Kram// Karin

3 kommentarer:

  1. Härligt! Tills vidare är jag nöjd om jag går ner de kilon som bebis med tillbehör väger, gärna så snart som möjligt. Viktväktarna brukar funka för mig med, men det blir efter amningen det....känns lååångt borta. Grattis till nedgången!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat. Jag tog oxå tag i det i augusti men jag har inte följt någon direkt diet, bara ätit mer och nyttigare. Mitt problem är att jag bara brukar äta 1 gång per dag mennär jag börjar äta frukost brukar kilona minska direkt. Har tappat 7 kg sen augusti utan att anstränga mig det minsta. Mitt mål är att komma ner till nivån innan Noras graviditet, 5 kg kvar.

    PS: Borde det inte vara dags att börja tänka på nr 5 snart om min sanndröm ska slå in?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat!
      Jag behövde mest komma ur småätar/fika-träsket. Det är som att magsignalerna blir helt fel när man småäter titt som tätt och det är så skönt att komma ur det. Ja, jag har bara rasat egentligen....för enligt Viktväktarna är det optimala att gå ner c:a 0,5kg/vecka (långsam viktminskning gör det lättare att hålla vikten när man är klar) men jag har ofta gått ner mer så det kommer alltid upp en liten notis om att "tänk på att inte gå ner för fort..." Önskar bara att jag hann träna mer, tycker det är så roligt och jag mår bra av det. Snart kanske, om nu maken kan försöka hålla sig hemma lite mer.
      Vi får väl se hur julen avlöper med allt ätande ;-)

      Radera