söndag 21 oktober 2012

Ledig söndag.....

.....ja sure!
När jag tittade i min almanacka inför den här söndagen var det HELT blankt. En riktig slapp och slödag var det tänkt att bli. Extra skönt eftersom jag gick upp tidigt i lördags för att åka på Syfestival i Stockholm. Så här blev dagen: (så får ni avgöra själva om det blev en slapparsöndag)

7.15 Klockan ringer för att Joel ska upp och iväg på en fotbollsträning. Den börjar halv 9, men är            förlagd i en hall på andra sidan stan alltså skjuts.
8.10 rullar vi ut från vår parkering...då har jag även hunnit ge lillskruttan frukostgröt.
9.00 Egen frukost och väckning av äldsta sonen som gärna ville gå på den ekumeniska gudstjänsten kl.11.
10.00 Maken tar hämtning av "fotbollssonen" och skjutsar samtidigt kyrksonen. Själv får jag lite tid till att sy (eftersom lillan somnat) :-)
12.45 Åker "fotbollssonen" och jag till sportaffären för att köpa innefotbollsskor (de gamla var för små upptäckte han på första inomhusträningen i lördags) Passar på att handla lite inför söndagsmiddagen och åker på hemvägen förbi kyrkan och plockar upp "kyrksonen".
14.30 Hemma igen, matlagning och matintagning!
(Under tiden vi varit borta har lillskruttan roat sig med fylla hela köksgolvet med plastburkar)
16.30 Var det dags att ge sig iväg igen. Nu skjutsning av "fotbollssonen" som blivit bjuden på Allsvensk fotbollsmatch och jag drar i samma veva till Friskis för ett välbehövligt medelpass (kom i sista stund).
18.00 På väg hem igen ringer "kyrksonen" och frågar om skjuts till kompisar, han ska vara där 18.30....den skjutsen tar maken, han stannar kvar i stan för att kunna hämta "fotbollssonen" kl.19.20.
Det här, en grinig dotter och en "matteläxajobbandeson" gör att jag inte kommer in i duschen förrän straxt före 20.00.
Vår älskade kisse Zingo

Nu sover de två yngsta, "fotbollssonen" har påbörjat kvällsproceduren och "kyrksonen" har meddelat att han får skjuts hem av en kompis. Jag har sjunkit ner i soffan och bredvid spinner kissekatten.

Hoppas nu att ni inte tar det här som gnäll. Jag älskar min stora underbara familj även när verkligheten kommer ifatt på en HELT blank söndag  :-)

Kram alla goa läsare, nu ska jag ta och börja min egen kvällsprocedur!
// Karin

1 kommentar: