onsdag 17 oktober 2012

Andra änden....

Tänk så konstigt det är, att man fastnar i vanor och rutiner även om man inte måste. Ta till exempel min dammsugning.....hur jag än gör så hinner jag bara till ett visst ställe. Jag låter dammsugaren stå där för "jag ska ju ta resten sedan"! Och där har den nu stått sedan i fredags........ det var likadant förra veckan. *Suck*
Beklagade mig för min mor härom dagen som klokt nog föreslog att jag skulle börja i andra änden  :-)
Äldsta sonens och lillskruttans skor  :-)

Idag blev det lite som att "börja i andra änden". Höll som bäst på med morgonbestyren och hade kommit till att klä på lillan när det ringde på dörren. Där stod en god vän och granne med sin lille pojk och frågade om vi ville följa med på promenad.
Klart vi ville!
Klädde på lillan och gav oss iväg. Kvar hemma var ett normalt mogonstök, frukostdisk mm. I vanliga fall skulle jag fixat disken och plockat en stund innan jag gått iväg.
När jag kom hem sov lillan och jag blundade hårt för att inte se den överfulla diskbänken....istället tog jag fram symaskinen. Jag brukar vara ganska noga med att fixa det där "tråkiga" innan jag tar fram den, men inte idag......idag började jag andra ändan!

Och ska jag vara ärlig så var det ganska skönt!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar