söndag 2 september 2012

Höstsnuva och pyssel!

Nu har hösten brakat loss med full kraft i form av regn, blåst och förkylning. Här hemma går vi allihopa omkring med snoriga näsor och vi hostar i kapp. Annars så gillar jag hösten, färgerna, ljuset och att kura i ett soffhörn med en stor kopp te, en bok eller varför inte en virkning. Hittade i somras en blogg som jag föll pladask för "mest virkat" heter den och där fanns bland mycket annat ett bra grundmönster på en mössa. En mycket enkel modell som går att dekorera på alla möjliga olika sätt. Testade en stoooor blomma....ska göra en med fjärilar också.


Under sommaren blev det inte många timmar vid symaskinen, men jag knåpade hop ett par sådana här t-shirtar, en till kusinen som fyllde 8 år och en likadan till min egen 8-åring. Jag tror att båda killarna gillade den för den åkte på fortare än kvickt.


Äntligen blev jag också klar med en singoallaklänning som legat tillklippt och väntat hela sommaren. Jag tycker så mycket om det här uggeltyget....det finns lite kvar så något mer ska det nog snart kunna bli. Vi får väl se hur mycket tid det kan bli vid symaskinen nu när den lilla damen i familjen börjar bli mer och mer rörlig. Snart börjar väl jagandet......


Det var allt för denna gången! Tack & hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar