lördag 22 september 2012

En helt vanlig lördag helt enkelt!

Vad gör man en regnig och kall lördag i september? En hel del tydligen.....

Det fanns ett par måsten på "to-do-listan" annars var det bara en helt "ledig" lördag som hälsade oss god morgon med regn och rusk. Redan straxt före 07.00 tycket en liten tjej att det var dax att vakna, det är ju vid den tiden vi brukar höra klockan tuta. Ungefär en halvtimme fick vi ligga och dra oss innan det tydligt och klart beställdes gröt av samma lilla tjej.

Upp och igång bara.

På sätt och vis så tycker jag mycket bättre om att komma upp och känna att man har en lång dag framför sig än att ligga och halvsova till långt in på förmiddagen, för att sedan upptäcka att den där lediga lördagen blev det inte mycket med.
Så otroligt nog hann jag äta frukost, klä på mig och dottern samt baka en äppelkaka redan INNAN Melodikrysset började. Vanligtvis brukar frukosten intagas under tiden det löses...men nu är det nya tider.......TYDLIGEN :-)

En äppelkaka till fixades i rask takt och så var EN punkt på "to-do-listan" klar.

Jag sorterade Newbody-kläder, betalade räkningar, bytte några bajsblöjor, ordnade en klipptid till David och förberedde middagen, innan vi kom iväg på nästa "to-do-uppdrag", som var att köpa en höstjacka till Joel. Det är inte helt enkelt att hitta en höstjacka den här årstiden (????)......gissar att det varit bättre att fixa det runt midsommar någon gång. För nu fanns det BARA vinterkläder i affärerna. Det är svårt det där.....Joel har gått utan jacka enda fram till den här veckan när det började bli lite kyligare om mornarna och det är ju först NU som han upptäckte att hans jacka var för liten.
Men vi hittade till slut en på REA som dög åt unge herrn. På vägen hann David få sitt hår klippt.

Väl hemma stod maten i ugnen och vid det här laget hade klockan bara hunnit bli 14.45!!!

En hel eftermiddag kvar.....vad gör man då?
Ja jag ritade av ett mönster på en sparkdräkt till Linnéa, eftersom jag för flera veckor sedan köpte ett mysigt velourtyg hos Tusensköna tyger som jag ville göra något med. Och till min stora lycka hann jag även sy en hel del på den innan det var dax för välling till lillan och lördagsmys för övriga. Därefter sjönk jag ner i soffan med mina gossar och en virkning......

Det är det man gör en helt vanlig regnig lördag i september!

// Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar