fredag 16 december 2011

Knäck eller knäckt?

Att koka knäck i micron ska ju vara så bra...har jag hört! Jag hittade ett recept och det verkade inte vara så svårt och snabbt skulle det gå, bara 10 min. Plockar fram en kanna som tål micron och även jag, som kanske inte är den vassaste kniven i lådan, förstår att det behöver vara lite marginal så det inte kokar över.
Ok! Blanda allt och skjuts in i ugnen....högsta effekt 5 min. Efter 3 min ser jag hur smeten väller över kannans kant....NEJ! Ut med kannan och tänker (eller inte) att om jag sköljer av den på utsidan kanske jag kan rädda den lilla smet som var kvar i. Tyvärr var det lite för kallt vatten i kranen...som sagt, inte den vassaste kniven :P kannan spricker :(
Jaha sedan var det bara att skura micron, så den blev ju julstädad i alla fall.

Lite grädde kvar...jag kör en gång till, större skål, en extra tallrik under och mer uppsikt gör susen. Men jag fick sänka effekten för att inte drabbas av samma olycka igen. Men nu står de små godsakerna i kylen och stelnar till.....snart dags att provsmaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar