måndag 14 november 2011

Shoppa, shoppa, shoppa....

När vi skulle klä oss fina inför en 50-års uppvaktning i lördags insåg jag ganska snabbt att Isaks skjortor var både en och två storlekar för små. Då får jag väl titta i "kläder att växa i"-lådan (med två storebröder är det ju givet att det finns en sådan) tänkte jag och grävde mig ner några lager. I botten på lådan låg några skjortor......det var bara det att de skjortorna var 3 - 4 storlekar för små!!! Oj då.....kanske borde titta lite oftare i den lådan.
Måndagens ärende på stan resulterade också i en sväng till barnklädesaffären för att köpa i alla fall en skjorta som passar. Men att gå in i en sådan affär utan att ta en sväng förbi bebiskälderna är ju stört omöjligt, idag föll jag för de här:


En tur till ett par andra affärer för att spana in påslakan till spjälsäng resulterade i de här oemotståndliga kläderna....passar väl både kille eller tjej? Det tycker i alla fall jag!


Oj, oj, oj nu får det räcka med bebisklädsinköp tills trollet kommer. Något som slog mig när jag nu var ute i shopping svängen är att det är så dyrt med både kläder och lakan till bebisar. Det går ju kanske åt en tredjedel med tyg att sy ett påslakan till en spjälsäng än till en stor säng, men det kostar lika mycket eller till och med mer......varför är det så?

Det var allt "nördande" för idag :-)
Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar