tisdag 29 november 2011

Saffransbröd - check!

Idag blev det lussebullebak trots allt. Eftersom det är svårt att planera tillvaron förtillfället kan det var bra att fylla frysen med både bakverk och mat medan det är lugnt i magen.

Men det är inte alltid lätt att vara alla till lags.....
Eftersom jag var lite osäker på hurvida saffran gick hem hos barnen frågade jag dem i morse. Jo då det är gott men inte russinen, fick jag till svar. Ok....lussebullar utan russin det kan jag allt fixa! Efter maten erbjöd jag dem varsin bulle var på David går fram till påsarna och tittar skeptiskt. Han väljer sedan en lussebulle MED russin på!!?? Sedan pillar han bort russinen och slänger dem......
Joels kommentar var att det ska väl inte vara sådant där socker på.
Hur man vänder sig blir det fel. Ja, ja det blir ju fler bullar över till mig :-)

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar