lördag 12 november 2011

När första ljuset brinner.......

Idag slog det mig att det bara är två veckor kvar till 1:a advent! Nog för att jag insett att julen närmar sig, utbudet av julrelaterade saker har ju funntis i butikerna länge nu. Det har börjat bli en vana att i slutet av oktober börja gå halvblundande genom affärer och varuhus, men nu kanske det är dags att börja öppna ögonen lite smått och suga i sig lite julstämning. I år kommer väl julen bli lite annorlunda inbillar jag mig.....
Förhoppningsvis vill vår lilla julklapp titta ut i god tid innan julafton, men det finns inga garantier. Skulle jag gå över tiden lika länge som jag gjorde med Isak är vi framme på Annandagjul, så det skulle inte förvåna mig om det blir så att vi får åka in dan för dan eller kanske på självaste dan....
Så här hade jag tänkt mig tidsplanen:
Nästa lördag 19/11 tänkte jag att vi får ta och plocka fram säng och skötbord, då går jag in i vecka 38 så det borde vara klart utifall.....

Lördagen efter 26/11 blir det adventsfixande, uppställning av adventsljusstakar och stjärnor m.m

Den 3/12 tänker jag fira min käre mor som fyller jämt.

Sedan ska jag sova ett par dagar söndag - onsdag och på torsdagen den 8/12 kommer bebisen!! Då kommer jag hem i god tid före lucia och hinner julstöka lite grann iallafall. Bebisen hinner bli några veckor innan det är dax att träffa tomten, släkten och Kalle och hans vänner.....

Det låter väl bra! Inte för att jag är den planerande typen av människa ;-) utan en mer flexibel så känns det ändå som att det vore lite bra om det kunde bli så här :-)

Tänkte att det här INTE skulle bli ett "bebisinlägg", men så blev det visst ändå.....
Minns ni förresten 1:a Advent förra året......snökaos!! Och så här såg vårt hus ut straxt före advent, närmare bestämt 17 november 2010:


Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar