onsdag 2 mars 2011

Nej nu räcker det....

.....sportlovet har ju knappast hunnit ta slut och redan är tempot skyhögt. Det är i och för sig en del detaljer som har gjort att det blivit lite extra körigt den här veckan. Sonens mobil blev stulen i söndags vilket gjorde att han inte kunde ta bussen hem och ringa efter skjuts sista biten....fick bli hämtning inne i stan. Maken har dragit utrikes ett par dagar och då blir det ju alltid lite mer skjutsande, läxhjälp och nattningar. Tyvärr var det här en vecka när jag hade en del kvällsuppdrag. Idag till exempel:
Slutar 13.45 (tidig dag...tur det)
Hämtar på frita 14.00
Hem, sätta på en tvätt, diskmaskinen och laga mat
Äldsta sönerna kommer hem 15.45 och äter
16.00 går bilen....först släpps J av hos kompis som senare ska skjutsa till fotbollsträningen
D släpps av 16.15 för att ha orkester rep.
Själv fortsatte jag och I vidare till personalmöte (duktiga lilla I lekte lugnt och stilla utanför rummet där vi satt i 2 tim)
Mötet slutar 18.40 och vi drar ner till stan för att plocka upp D
I och D skjutsas hem och jag hinner faktiskt plocka ner den rena tvätten innan J med kompis hämtades vid fotbollsträningen 19.30......
sjunker ner en stund i soffan innan det ska hängas tvätt och fixas kvälls mackor....hjälpas med läxor, läsas saga....

Ja, ja jag ska väl inte klaga jag har det ju oförskämt bra, men....nu räcker det!

Ha det bra vänner
Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar