onsdag 2 februari 2011

Solen är skön....


Kommer hem och möts av ett soldränkt kök och vardagsrum. Förutom att det nu är helt uppenbart att fönstren behöver putsas, så ståtar där även mina fina orkidéer! Orkidéer passar mig perfekt. Jag är helt hopplös med att komma ihåg att vattna och orkidéerna bryr sig ju inte. Har de senaste åren fått anpassa mitt krukväxtsortiment efter hur bra de tål torka. Det är ju väldigt bra när man reser bort, då slipper man fixa vattningshjälp. Orkidéerna är ju inte så roliga när de blommat över, men vilken lycka det är när man ser att en ny stängel är på väg upp. Jag hade ganska många orkidéer och valde att sätta ihop tre små krukor i en större och nu blommar alla tre. Visserligen är det lite olika varianter, men de passar väldigt fint ihop ändå.


Men favoriten är nog ändå den helvita Brudorkidéen. Den här fick jag när jag fyllde år, tyvärr tror jag att jag skvätt på för mycket vatten (olikt mig) i början eftersom de yttersta knopparna blivit bruna och fallit av....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar