lördag 12 februari 2011

En härlig vinterdag


Idag har vintern verkligen visat sig från sin bästa sida. Nu gör det inget att det kom mer snö även om våren så smått börjat göra sitt intåg. Måste säga att jag gjorde ett bra val idag, när jag stannade hemma istället för att åka på en konferens.
På förmiddagen fick jag med mig yngste sonen på en liten promenad med pulkaåkning. Eftermiddagen bjöd på skidåkning med mellan sonen i Yxbacken. Blev nästan lite nostalgisk...det var evigheter sedan jag var där. Kul! Det kommer säkert bli en del turer till till den backen...nu när sportlovet närmar sig!

Här kommer några bilder från förmiddagens promenad:





En liten bäck vi hittade hade frusit i massor av fina mönster. Och var man riktigt tyst kunde man höra vattnet porla under isen.













Vi träffade även på ett par små ekorrar som satt och mumsade...en av dem blev lite rädd när vi kom så den hoppade upp i trädet. Det är den ni ser här....så söt :-)



Det var allt för idag, ha det bra!
Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar