söndag 2 januari 2011

...och julen kom och julen gick!



Alltså....varför ska det alltid vara så mycket i december? Till första advent hann jag med att göra lite fint här hemma, där efter blev det inte mycket julpysslande. Pepparkaksdegen ligger fortfarande kvar i kylen.....undrar om man kan göra en midsommarstång i pepparkaka? 21 december var det så äntligen dags för sista racet....direkt från jobbet till David skolaslutning där han skulle sjunga med sin klass och även spela sax i ett superlångt julsångsmedley...i klädd svarta byxor, vit skjorta, tomteluva och solglasögon...cooolt! Därifrån blev det ilfart till nästa avslutning där Isak sjöng med sin klass och Joel gjorde debut i skolkören. Sedan var det sååå skönt att komma hem och inse att julledigheten hade börjat på riktigt. Ok! två dagar kvar till julafton.....insåg att jag bara skulle hinna med det viktigaste och det var att städa, koka knäck o kola, klä granen, fixa skinkan o revbensspjällen (som skulle med till julbordet hos svärföräldrarna), baka några kakor, julpynta och slå in de sista julklapparna. Tack och lov så flöt allt på som det skulle...ja, ja några små grejer då...som att granen var ful och att mina kokostoppar blev platta som plättar....men annars.... Något märkligt hände också när jag tog fram stora lådan med julsaker. Jag hade ingen lust att plocka fram en massa extra grejer. Det fick helt enkelt bli ett par tomtar, julkrubban och en nyinköpt ängel...sedan fick det räcka. Barnen tyckte inte heller att vi behövde någon liten gran på övervåningen och det kändes bara skönt!


Och hur det nu var så blev det ju både jul OCH juligt även hos Josephsons på Mandelblomsvägen!

...och nu har det hunnit bli ett nytt år så det återstår bara för mig och min underbara familj att önska alla bloggläsare ett GOTT NYTT ÅR och jag lovar inget men jag hoppas att det ska bli lite tätare mellan inläggen detta år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar