måndag 28 december 2009

Julsammanfattningen!!

Ok! Första eller kanske andra mellandagen har anlänt och nu börjar jag kunna smälta julens mat och intryck. Julaftonen var lugn, familjär och mysfaktorn var hög. Visst var lugnet skönt, men på sätt och vis saknade jag lite hysterin som brukar kunna uppstå runt paketöppningen...
Trevligt var ordet för juldagen! En kort tur till pulkabacken för att prova Isaks nya pulka avbröts av ett spontant besök av ett par av mina kusiner och deras respektive...mycket trevligt. På kvällen bar det av till Finspång för att fira Mattias kusin som fyllde 40 år, också trevligt...och trevligast var nog att jag slog Matias på den kluriga tipspromenaden...Ha,ha,ha!
Annandag och lilljul nr.1. Innan det bar av till Styrstad prästgård (där mina svärföräldrar bor) hann jag och David med en sväng på stan för att byta en julklapp och fylla på med några julklappar till eftermiddagen. Och Styrstad sviker aldrig! God kalkonmiddag, många barn, glada och trevliga svågrar, svägerskor och svärföräldrar och sist men inte minst goda nyheter :-)
Lilljul nr.2 inföll söndagen efter annandagen. Bror och svägerska med barn och mina föräldrar förgyllde eftermiddagen och kvällen. Vi delade ut återstående julklappar spelade spel och åt julgodis i kubik, inte konstigt magen är helbäng idag.


Så sammanfattningsvis kan jag väl bara konstatera att det har varit en riktigt GOD JUL!! och nu börjar det bli dax att ladda för ett hejdundrandes nyårsparty... eller... nej det får bli lugnt det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar