lördag 14 november 2009

Hur vårt hus fick blå fönster.....


Nu är det fem år sedan vi flyttade in vårt hus i Åselstad. I början av juni 2004 stomrestes huset, allt invändigt arbete gjorde vi själva....eller inte jag eftersom Isak, son nr.3 var nyfödd.
Det var inte helt okomplicerat....
Mattias åkte iväg för att se hur det gick med resningen och ringde efter en stund hem till mig för att meddela att allt gick bra. MEN istället för de engelskt röda fönsterkarmarna vi beställt var fönstren i en blågrön nyans...gggaaaahhhh! Hur kan det bli såååå fel! Eftersom jag själv inte hade sett hur det såg ut utan bara hade fått Mattias beskrivning av färgen föreställde jag mig att det var en självlysande turkos färg vi fått. Våra grannar kommer ju hata oss redan innan vi flyttat in, tänkte jag.
Senare åkte jag och tittade och konstaterade att det faktiskt var en en mina favoritnyanser av blå som vi råkat få.
Det som hade hänt var att jag fått fel färgkod av fägraffären när vi skulle meddela husleverantören vilken färg vi ville ha.

Att besvisa vem som bar skulden var ju i stort sett omöjligt. Visst hade vi kunnat driva det här och jag vet att det var upp i högsta ledningen för husleverantören, men efter mycket övervägande valde vi ändå tillslut att behålla färgen! Så här i efterhand är jag glad för det, det är iallafall inga andra hus här i området som har den här färgkombinationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar