onsdag 25 november 2009

Dan före, dan, före dan....

Dan före dan,före dan,före dan....NU premiär för min julblogg, inget överdrivet firande, men här tänker jag blogga om julförberedelser och andra saker som hör julen till. Tänkte först börja 1:a advent med julbloggandet, men kände igår när jag inhandlade ett par nya elljusstakar och ett par ljusslingor, att julfixandet redan har börjat. Just nu går hjärnan på högvarv för att mentalt förbereda och strukturera tillvaron i december. Det är ju så att det inte bara är julstökande som ska hinnas med, det är körövningar, julfester och julbord med jobbet, det är konserter med Davids orkester och klass (musikklass)och uppspelningar med saxofonen och det är både det ena och det andra. Och allt ska klaffa och alla ska vara goa o glada och ha humöret på topp!
Nu saknas bara en sak för att den fullsändiga julkänslan ska infinna sig SNÖ!!

2 kommentarer:

  1. Oj blev alldeles matt när jag såg att du satsar på en julblogg nu...men andades ut vid andra meningen. "Inget överdrivet firande..". Julen är härlig det håller jag med om, i alla fall när den inte blir just överdriven. KRAM

    SvaraRadera
  2. Äsch...jag tänkte att det är ett sätt att ha lite dagbok. Sen tänkte jag jämföra lite med mina "julgalna" vänner och se om min, inte lika hysteriska förberedelse, gör att min jul blir mindre "perfekt"! Kram till dig med!!

    SvaraRadera